Visie, missie, strategie
Visie:
Een bedrijf is een afspiegeling van de markt.
Hoe beter de afspiegeling overeenkomt met de gekozen markt, hoe groter de mogelijkheden tot succes. Dit geldt zowel voor de opdrachtgevers als voor Vitamine-i zelf.
Missie:
Organisaties ondersteunen in het herkennen van marktvraag en ontwikkelingen en daarop de producten, diensten en processen zo aan te passen dat de mogelijkheden worden benut. Mensen de kennis en kunde bieden waardoor ambitie en motivatie ontstaat om als bedrijf doelen te formuleren en deze te realiseren.
Strategie:
Voor een specifieke vraag werkzame stoffen ontwikkelen door informatie te verwerken met bewezen methodes en modellen. De uitwerking van deze stoffen heeft een aantoonbaar gunstig effect op de korte- en lange termijn resultaten van een onderneming.
Oplossingen
Sales: Verbeteren van het verkoopapparaat, meer leads, betere opvolging, hogere conversie, multichannel, internetmarketing…
Strategie: SWOT, businesscase, bedreigingen kansen,
Operations: proces onder de loep, klantgericht, faalkosten terugdringen, efficiëntie, tools
Innovatie: neiuwe producten, diensten ontwikkelen, design for succes ,
Gerard Odenkirchen is de oprichter van Vitamine-i. Hij volgde opleidingen in werktuigbouw, marketing en bedrijfskunde. Zijn interesse voor succesvolle strategieën heeft hij met veel passie en energie toegepast voor verschillende bedrijven in Europa. 15 jaar geleden startte hij zijn adviesbureau Interactive Market Guide. In de loop der jaren heeft hij zich steeds meer toegelegd op het begeleiden van organisaties die beter willen presteren op de markt. Begin 2009 is Gerard gestart met het concept Vitamine-i, dat op deze ervaring voortbouwt en waarin hij de opdrachtgever nog meer betrekt in het ontwikkelingsproces en er sterke kennisoverdracht plaatsvindt. Hierdoor is nog meer interne betrokkenheid zichtbaar bij de uiteindelijke strategie of het concept, waardoor de implementatie natuurlijk en soepel verloopt.
Gerard werkt binnen Vitamine-i met een dedicated netwerk. Mensen met wie hij vaak samenwerkt en die, net als hij, heel betrokken zijn bij hetgeen ze doen. Afhankelijk van het vraagstuk wordt samengewerkt met andere consultants, trainers, creatieven of organisatie-ontwikkelingsbureaus. Variërend van grenzeloze vrijdenkers voor creatieve brainstorms, motiverende teambuilders en procesmanagers voor onderzoeken en kennisontwikkeling tot subsidieaanvragen.
Innovatie en Implementatie volgen het Inzicht.
Vitamine-i daagt de opdrachtgever uit om de veilige omgeving van routine even te verlaten om de organisatie te verrijken met, inspirerende ideeën die werken. Waarbij altijd gezocht wordt naar aansluiting bij de doelgroep. Kijkend voorbij de cijfers, zoekend naar dieperliggende waarden. Vitamine-i gebruikt hiervoor door onderzoek bewezen technieken. Dat geeft zekerheid op succes.
Vitamine-i
Gerard Odenkirchen
Finnmark 9
3831 JE Leusden
033 4323457
06 54236991
gerard@vitamine-i.nl
Gerard Odenkirchen heeft de afgelopen jaren o.a. gewerkt voor:
Branche verenigingen
Bouwend, NVKL, Uneto-Vni, FitVak,
Koninklijke Horeca Nederland, Hiswa,
FHI, Metaalunie, COM, Teprodin, EVO
Installatie
Western, Service Equipe,
Onderwijs
Hogeschool Utrecht, ROVC, SRM,
Horeca Academie, Micro Centrum
Overheid & Non-profit
Ministerie van Verkeer & Waterstaat, Ministerie van Binnenlandse zaken, Ministerie van Economische zaken, Syntens, CME, NORT, ZLTO, LTO-Noord, Kamer van Koophandel
Handel en industrie
AGA, Lincoln, Teeuw Las- en Snijtechniek,
ASM-I, Total Raffinaderij Vlissingen, de Smid van Naarden, Qualitech, Stiho, Jos Scholman,
Recreatie en Toerisme
Allureparken, NORT
Den Elshorst, Bed end Breakfast Nederland,
Plattelandstoerisme Brabant, Vekabo
Overig
Engineers online, Nelissen,
Instituut voor Organisatie Psychologie,
Vrij verzekerd, Mulder Sport,
Kies een van de onderstaande producten en diensten voor meer informatie.
Advies
Overleg abonnement
Opleiding
Subsidieaanvragen
Projectmanagement
Workshops
Onderzoeken
Gespreksleider
Trainingen
Contact